Partner: Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (GIZ)
Godina: 2017
Cilj projekta je bila procena zadovoljstva kompanija, metodologijom i primenom kooperativnog modela u stručnom obrazovanju, kao jedan od koraka ka dualnom obrazovanju.
Modernizacija stručnog obrazovanja je jedan od ključnih zahteva tržišta rada. Prepoznajući potrebu privrede za mladim stručnjacima, koji su spremni da napreduju i budu deo realnog poslovanja od prvog dana, Ministarstvo obrazovanja, nauke i tehnološkog razvoja, u saradnji sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju (GIZ), kroz “Projekat reforme srednjeg stručnog obrazovanja u Srbiji”, od školske 2014/2015. godine, započela je implementaciju modela kooperativnog obrazovanja u tri trogodišnja obrazovna profila: bravar-zavarivač, električar i industrijski mehaničar.
Istraživanje se odnosilo na sprovođenje online ankete, kao i polu-strukturirane intervjue sa vlasnicima kompanija, menadžmentom i mentorima koji su neposredno radili zajedno sa učenicima. Analizom su obuhvaćene firme koje su uključene u kooperativni model obrazovanja.